Agak Tak Puas Hati


Okayy, korang tgk title pon korang dh tahu gaya bicara manis mulut aku ni camne kan? HAHA. Entry ni aku bukan nk tuju utk sesiapa, tapi juz nk SEKOLAH kan org² yng suka mempertikaikan pasal pemakaian tudung ;) Aku pon tk pakai tudung, so bila org² ni mengutuk bab² tudung ni, aku sekali terkena tempias laa kan? Adehh.

Kat sini, aku nk cakap sikit. Kami bkn TAKNAK pakai tudung, tp seru belom sampai lg cik kak weh! Korg nk ke kami pakai tudung, then bukak, patu pakai balik patu blablabla? Mau ka camtu? Korang mmg bab² menghina org, paling suka kan? Setiap apa yng manusia lakukan, MUST BE A REASON kan? Thats why lah golongan kami ni tk bertudung. Kami tknak jd golongan 'hangat² taik ayam' pakai ikut trend masa kini, patu rasa tk best je, free hair balik. Bagi kami ruang untuk hidup dgn aman. Eventho kami tk bertudung, tapi kami still ada niat nak bertudung. Tipu sangat lah kan sampai tkde niat langsung. Tu dh betol² syaitan namanya. Tolong lah, jgn nak hina kami. Org yng pakai tudung mengutuk sana sini nampak lebih HINA dari org yng tk bertudung. Faham ke tk faham? Jgn risau, 1 day kami akan pakai jugak! Tk kesah kalau korang nk tegur sesama Islam, tapi tk kena gaya la sayang! Tegur bebaik, jgn tegur cara menghina okay? Patu bila kami tk bertudung, boleh pulak tu salahkan makpak tk ajar pakai tudung. Apa ni? Apa kena mengena tk pakai tudung dgn makpak tk ajar? Jgn nk libatkan makpak la. Derang tk bersalah. Mcm abah and mama aku, always tegur suruh pakai tudung. Tapi nk buat camne, hati aku belom ikhlas sepenuhnya utk itu. Serious ckp, aku mmg dh terasa mcm nk pakai tudung, tapi AKU TAKOT! Takot sgt weh! Aku tknak bila dh pakai, patu tknak pulak. Mcm nk mempermainkan cara Islam je. Tknak lah camtu kn. So chill laa beb! Tkyah nk hina kami. Kami tahu salah kami. Thanks coz menegur cara sopan, and GTH kepada yng menegur cara sindir. May Allah Bless You :)
NOTA SIKU : Aku nk kumpul shawl byk² dulu. Bila dh rasa ready tuk bertudung, aku akan terus bertudung! InsyaAllah :)

Thanks for reading, Sweetie! Muah sikit! :)

No comments:

Post a Comment

Hak Cipta Terpelihara Oleh Eydaeydot