Masalah Perut Buncit

Adehh! Korang baru tgk title je, mesti korang dh bantai gelakkan aku en =.=" Yelahhhhhh, aku sedar aku tk sempurna d mata korang. Wuu wuu T__T Aku tktahu lah, even aku kurus camne pon, BUNCIT tu mesti tkkan lari dari badan aku ni. Kenapa eh? Korang tahu tk petua nk kempiskan perut? Bkn apa, segan weyy buncit gini. Tadi lepak-ing with beylla kt KLCC. Then meet my boyfie kejap. Makan² together ape sume. Time nk pegi basuh tgn tu, dea pndg jeee. Aku rasa tk selesa pulak kan dgn jelingan tajam dea tu. Adehh! Masa patah balik tu, hamek kau! Kena tegur pasal perut buncit =.=" Dh lama dea tk tegur, ni dh kena tegur balik. Malu gua beb! Hukhuk. Mulot mamat tu boleh tahan jugak. Sekali kena tepek, mmg berasap telinga aku ni en HAHA. So, tadi aku saje laa mintak bantuan CIKGUGIRL tips² or petua nk kempiskan perut ni. Tapi kejadah merepek melalot apetah laa yng aku dpt td. Aiyarkkkk! Naseb ada satu ni jeee yng aku rasa boleh belah sikit petua dea hee. (dpt carik jugak tu)

1: Amek tiga cubit bedak sejuk & campurkan dgn sedikit kapur sirih & air perahan limau nipis. Gaulkan sume bahan td & lumurkan pada perut. Biarkan ia kering kejap, then ikat perut dgn sehelai kain. Amalkan sblm korang tido malam. ATTENTION, kapur  sireh yng berlebihan akan buat perut korang panas.

2: Asam jawa & garam dibancuh dgn segelas air panas. Embunkan semalaman. Esok paginya minum air tu sblm basuh muka or buang air kecil.

***************
Ni pulak petua kalau korang nk elakkan perut buncit:

1: Jgn minum air time tgh mkn, minum air after selesai mkn. Sebaik²nya minum 1/2 jam - 3 jam kemudiannya.

2: Amalkan meminum air suam. Elakkan minuman berais.

3: Bersenam lah selalu

Haa, tulah petua or tips utk masalah perut buncit. Aku nk try laa pasni ^^' Tapi tapi, bersenam tu yng malassss! Dh lama tk bersenam weyy! HAHA.
Renung²kanlah dan selamat beramal! :P


Thanks for reading, Sweetie! Muah sikit! :)

No comments:

Post a Comment

Hak Cipta Terpelihara Oleh Eydaeydot